Játsszunk iskola-előkészítőt

Valahogy, hasonlóan így néz ki egy alkalom a Kicsi-Szívben az iskola-előkészítő foglalkozáson. A gyerekek jellemzően roppant módon szeretik ezeket a változatos, szórakoztató játékokat. Sőt, a legfantasztikusabb az egészben, hogy közben még fejlődnek is. 😊

Játsszunk iskola-előkészítőt Játsszunk iskola-előkészítőt

1. Fejedben a varázsládika

Fejlesztési terület: auditív memória, -asszociáció.

Mondok neked három szót, próbáld megjegyezni őket! Nyisd ki a fejedben a varázsládikát, tedd bele ezt a három szót! Csukd rá a tetejét! Ha legközelebb megkérdezem, hogy melyek voltak ezek a szavak, nyisd ki a ládikát a fejedben, hogy elő tudd majd venni őket.

Íme a három szó:

egér

létra

bögre

2. Találjunk ki egy mesét!

Fejlesztési terület: fantázia, memória, tanulásmódszertan.

Melyek voltak a varázsszavak? Emlékszel még?

Hívjuk fel a gyermek figyelmét, hogy ha valami fontosat szeretne megtanulni, akkor képzeljen el hozzá egy mesét, vagy le is rajzolhatja.

A rövid történet, a rajzolás segít abban, hogy könnyedén megjegyezze a hallottakat.

A mese például így szólhat:

Az egér nagyon szeretett volna végre egy jó forró bögre kakaót inni. A kakaó, a tej mind megtalálható volt a konyhájában a keze-ügyében, de a bögrét nem igazán érte el a magas polcon. Gondolkozott, hogy mit is tehetne? Aztán egy remek ötlete támadt, hozott egy létrát, gyorsan felszaladt rajta és a bögrét már le lekapta a polc tetőjéről. Így aztán végre kortyolgathatta a meleg italát.

3. Háziállatok

Fejlesztési terület: ismeretbővítés, fogalompontosítás.

A tábla segítségével sikerélményt biztosítunk a gyermekeknek a tanulási folyamatokban a kérdések alapján:

  • Milyen állatokat látsz a képen? Balról jobbra nevezd meg, kérlek!
  • Melyik hápog, mutasd meg!
  • Melyik béget, mutasd meg!
  • A képeken sorban haladva, melyik állatnak van patája? (Kérdezzük meg, hogy a tudja-e mi az a pata? Ha nem, akkor mondjuk el és az internet, mobiltelefon segítségével mutassuk is meg.)
  • Keresd meg azokat az állatokat, akiknek van csőrük! Jelöld őket I vonallal!
  • Keresd meg azokat az állatokat, akiknek van tolluk! Jelöld meg – vonallal!
  • Keresd meg azokat az állatokat, akik tojást tojnak! Jelöld meg = jellel!
  • Feltűnt, hogy az utolsó kérdésekre ugyanazokat az állatokat jelölted meg?
  • Mi lehet a közös nevük? (Madarak.)

4. A három jó barát. Számolás 3-ig

Fejlesztési terület: számolás, műveletvégzés 3-ig.

Ráhangoló feladat

  • Számolj el ötig, majd öttől visszafele! Mutasd kérlek az ujjaidon is közben. (Visszafelé számolásnál is váltsa az ujjait. Ez még lehet nehezebben fog menni neki, de majd idővel megtanulja mutatni a mennyiségeket és a számokat könnyedén.)
  • Mutass az ujjadon egyet, hármat, kettőt!
  • A kettőnek mely számok a számszomszédjai? Ezt úgy tudok egyszerűen megnézni, ha mutatod az ujjaidon a kettest és megnézed, hogy melyik szám van előtte és utána.
  • Az egynek melyik számok a szomszédjai?
  • Mutass a jobb kezeden kettőt, a bal kezeden nullát! Na, melyik a több?

Dominólap használata számoláshoz

A dominólapokra felteszem a bábukat, először egyet, aztán kettőt és hármat. Most te is gyakorold! Rakd fel az egyet, úgy ahogy az előbb mutattam. A kettőt és végül a hármat.

5. Másold le, amit a hátadra rajzolok!

Fejlesztési terület: figyelem-összpontosítás, formaazonosítás, testérzékelés.

Rajzolok a hátadra, te meg a papírra írd le! 😊 Ezek a következők: függőlegesvonal, kör, négyzet, szív, háromszög.

Aztán csere, most te rajzolsz valami egyszerűt (ezt érdemes kihangsúlyozni, mert szeretnek jó bonyolult feladatot adni 😊) és én másolom le a papírra!

6. Gyurmázás

Fejlesztési terület: színek, számláslás, finommotorika.

Készítsünk három gilisztát piros, sárga, zöld színekkel!

  • Legyen az első a zöld, az utolsó a piros és menjenek balra!
  • A piros bújjon el a kezed alá! Most hányan vannak?
  • A sárga bújjon el a kezed alá! Most hányan vannak?
  • A zöld is bújjon el a kezed alá! Most hányan vannak?

7. Minek mi az ellentéte?

Fejlesztési terület: fogalomismeret.

Milyenek vagyunk, ha egymás ellentétei vagyunk?

  • Ha én kövér vagyok, akkor te…
  • Ha én lusta vagyok, akkor te…
  • Ha én gyors vagyok, akkor te…
  • Ha én sötét vagyok, akkor te…
  • Ha én hosszú vagyok, akkor te…
  • Ha én alacsony vagyok, akkor te…
  • Ha én kint vagyok, akkor te…
  • Ha én tiszta vagyok, akkor te…
  • Ha én hangos vagyok, akkor te…
  • Ha én buta vagyok, akkor te… 😊

8. Legyél nyomozó!

Fejlesztési terület: gondolkodás, térirány fejlesztése.

Eldugtam pár játékfigurát mielőtt megjöttél. Gyere keresd meg, én mondom, hogy merre menjél! Előre, hátra, jobbra, balra.

Cseréljünk, most te rakod el a játékokat és az utasításaidra megkeresem!

Igen, ez csak egy példa, hogy lásd és tapasztald milyen is lehet egy ilyen iskola-előkészítő foglalkozás a Kicsi-Szív fejlesztő kuckóban. Persze előtte, utána, közben spontán, ami éppen jól esik gyermekednek azzal is játsszunk. Még a Csikasz kutya is néha beteszi a négy lábát a kuckóba és közben jókat beszélgetünk, amikor kizárólag csak a gyermekedre figyelek, mert ez az ő ideje.

Itt még megjegyezném, hogy ezt a blogot elsősorban azért hoztam, hogy ti otthon eljátsszhassátok és otthon fejlődjetek. Jó szórakozást!

Szeretettel nektek!

Segítségül szolgált Deákné B. Katalin iskola-előkészítő, képességfejlesztő programjának módszere.


Köszönöm, hogy elolvastad.
Ha tetszett, kérlek oszd meg másokkal is:

Beszéljük meg! Nektek miben segíthetek?

Kérj tőlem ingyenes konzultációt, ami egyáltalán nem jár kötelezettséggel.  😊

Ha egyszerűen csak kérdéseid vannak? Bizonytalan vagy, hogy valóban ez a nektek való? Keress bizalommal, írj nekem és visszahívlak, hogy minden kérdésedre választ kapj a döntésedhez.