Timi (néni) tapasztalatai, 13 gyakorlat, amivel megelőzheted a tanulási nehézséget
Felsorolok neked 13 olyan rész-területet amire, ha a nagycsoportos gyermekednél odafigyeltek, gyakoroljátok, akkor a tanulási nehézségeket akár meg is előzhetitek.


Ugyanis ezek a tapasztalatok célzottan összefüggésben állnak az agy olyan részeivel, amelyek a tanulás szerveződésének optimális megvalósításáért felelősek.
Hajrá, bajnok sulisok!
Itt is van a 13 rész-terület:
- Testséma tudatosság: a test ismerete, tehát gyermeked ismerje a testének részeit, kezeit, lábait, szóval ismerje meg a testét.
- Téri orientáció: a térben tudjon tájékozódni, alatta, fölötte, mellette, benne, padra stb.
- Egyensúly: egyensúlyozó gyakorlatok alkalmazása, például: hintázás, vonalon járás, biciklizés.
- Figyelem tartósságának erősítése: például mese olvasással, közös játékkal.
- Szem- és kéz koordináció: vonalvezetés, például babbal kirakni vonalakat, alakzatokat.
- Látási észlelés: hasonló alakzatok megkülönböztetése, pl. téglalap – háromszög.
- Hallás minősége: adott fonéma, ritmus felismerése.
- Hang diszkrimináció: kép – hang, hang – kép felismerése, vagy. pl. olló – holló egyforma?
- Artikulációs képesség: beszédmotorika helyes ütemének gyakoroltatása.
- Fimommozgás: tépőzár, vágás, kötés, fűzés és ezernyi gyakorlat. (Találsz tippeket egy korábbi cikkemben: klikk ide.)
- Tapintási észlelés: tapintással megfogalmazni mi is az, ami a kezemben van?
- Szerialitás: sorozatok, pl. korongok: piros – kék – zöld, folytasd a sort.
- Nagymozgás: ugrás, futás, járások, labda elkapás, fogás, kúszás, mászás.
Ha bármilyen kérdés felmerült benned, akkor keress nyugodtan és bizalommal.
Szeretettel nektek!